Result
線のアンソロジーⅠ

An anthology of a line Ⅰ 線のアンソロジーⅠ

Ay-O 靉嘔

Collection of
Museum of Contemporary Art Tokyo
Title
An anthology of a line Ⅰ
Artist Name
Ay-O
Year
1979
Category
Block prints
Material / Technique
Silkscreen
Acquisition date
2012
Accession number
2012-00-0076-001

Other items of Museum of Contemporary Art Tokyo (8084)

作品画像:黄八丈を織る

Weaving Kihachijo Cloth

KIWAMURA Sojiro

Museum of Contemporary Art Tokyo

作品画像:Work 77 – A

Work 77 - A

FUKAZAWA Shiro

Museum of Contemporary Art Tokyo

作品画像:キッチン、ニューヨーク[「隔離生活ドローイングシリーズ」より]

Kitchen of the Future, New York [from "Quarantine drawing series"]

OIWA, Oscar

Museum of Contemporary Art Tokyo

作品画像:[小清水漸作品写真集 3](8/30)

Works of Koshimizu Susumu, an Album

KOSHIMIZU Susumu

Museum of Contemporary Art Tokyo

作品画像:1970年代美術記録写真集 「クラウス・リンケ 1970年5月 東京都美術館 『第10回日本国際美術展 Tokyo Biennale ’70 人間と物質』」

Klaus RINKE, 1970-05, The 10th International Art Exhibition of Japan (Tokyo Biennale), Tokyo Metropolitan Art Museum

ANZAI Shigeo

Museum of Contemporary Art Tokyo

作品画像:頭

Head

HAMADA Chimei

Museum of Contemporary Art Tokyo

作品画像:w1122×h1317×d49

w1122×h1317×d49

OGINO Ryosuke

Museum of Contemporary Art Tokyo

作品画像:円環列車A(望遠鏡列車)

Circular Train A (Telescope Train)

NAKAMURA Hiroshi

Museum of Contemporary Art Tokyo

作品画像:二人

Two Men

HAMADA Chimei

Museum of Contemporary Art Tokyo

作品画像:[靉嘔展記録写真] 17

Ay-O show documentary photography

ANZAI Shigeo

Museum of Contemporary Art Tokyo

作品画像:[軍楽隊]

[Armed Forces Band]

ASAI Chu

Museum of Contemporary Art Tokyo

作品画像:Book – SOTH LO9501

Book - SOTH LO9501

YOKOUCHI Kentaro

Museum of Contemporary Art Tokyo

作品画像:タートルズ・ライフ #3

Turtle's Life #3

CHIBA Masaya

Museum of Contemporary Art Tokyo

作品画像:(左)山の向こうの中腹のちっぽけな村はすでに見えなくなり、ふたたび春が巡ってきた。葡萄の木はあたかも塀の笠石の下を匍う病める大蛇のように見える。生あたたかい空気のなかを褐色の光が動きまわっていた。似たりよったりの毎日が作りだす空白は伐り残した若木まで切り倒すだろう。日々の暮らしのなかで樹木の茂みは岩のように突き出ている。(右)自分の暮らした村がこんなに小さく思われたことはない。太陽が姿をみせた。背の高いポプラの林は風に吹き動かされる砂浜のような格好をしている。切れ目のないその連続を見ているだけで眼がくらんでくる。変り映えしない日々の連続に酔うことができたなら象や蛇をしとめた気にもなれる。蝶が舞うようにそんな風に彼はものを識ったのである。

(Left) The little village on the far mountainside was already out of sight, and spring was coming around again. The grape trees were like large ailing snakes creeping under the coping stones of the wall. A brown light moved about in the tepid air. The void created by the selfsame every day is likely to chop down even the young trees that were left behind. In this everyday life, a thicket of trees protrudes like a boulder. (Right) The village I lived in has never been thought of as so small. The sun showed itself. The tall poplar forest looks like a beach being blown about by the wind. I grow dizzy just watching that seamless succession. If I can manage to get drunk on this succession of unchanging days, I can also grow to feel like I have taken down an elephant or snake. He differentiated things in this way, like a fluttering butterfly.

OKAZAKI Kenjiro

Museum of Contemporary Art Tokyo

作品画像:《柔かに、還元 Ⅰ》のための作業譜断片(B-4)

Fragments from the Working Notes for the "Softly Reductives Ⅰ" (B-4)

NAKANISHI Natsuyuki

Museum of Contemporary Art Tokyo

作品画像:はにわの人

Man of Haniwa

ONOSATO Toshinobu

Museum of Contemporary Art Tokyo

MORE