Result
Mutterkuchen-01(あなたに帰る場所はありますか、もしそうなら、それは偶然?それとも必然?)

Mutterkuchen – 01 Mutterkuchen-01(あなたに帰る場所はありますか、もしそうなら、それは偶然?それとも必然?)

TEZUKA Aiko 手塚 愛子

Collection of
Museum of Contemporary Art Tokyo
Title
Mutterkuchen – 01
Artist Name
TEZUKA Aiko
Year
2018
Material / Technique
Embroidery and a knitted basket with unravelled readymade fabric, wooden frame
Acquisition date
2021
Accession number
2021-00-0012-000

Other items of Museum of Contemporary Art Tokyo (8080)

作品画像:[斎藤義重作品写真集:ファイル 9] 5/45

Works of Saito Yoshishige, an Album

SAITO Yoshishige

Museum of Contemporary Art Tokyo

作品画像:ドナルド・クリッブ

Donald Cribb

HOCKNEY, David

Museum of Contemporary Art Tokyo

作品画像:WHY NOT? / BALLOON

BALLOON

YAHAGI Kijuro

Museum of Contemporary Art Tokyo

作品画像:チューリップ

Tulips

HOCKNEY, David

Museum of Contemporary Art Tokyo

作品画像:1970年代美術記録写真集 「菅木志雄 1970年8月 東京国立近代美術館」

SUGA Kishio, 1970-08, The National Museum of Modern Art, Tokyo

ANZAI Shigeo

Museum of Contemporary Art Tokyo

作品画像:(左)山の向こうの中腹のちっぽけな村はすでに見えなくなり、ふたたび春が巡ってきた。葡萄の木はあたかも塀の笠石の下を匍う病める大蛇のように見える。生あたたかい空気のなかを褐色の光が動きまわっていた。似たりよったりの毎日が作りだす空白は伐り残した若木まで切り倒すだろう。日々の暮らしのなかで樹木の茂みは岩のように突き出ている。(右)自分の暮らした村がこんなに小さく思われたことはない。太陽が姿をみせた。背の高いポプラの林は風に吹き動かされる砂浜のような格好をしている。切れ目のないその連続を見ているだけで眼がくらんでくる。変り映えしない日々の連続に酔うことができたなら象や蛇をしとめた気にもなれる。蝶が舞うようにそんな風に彼はものを識ったのである。

(Left) The little village on the far mountainside was already out of sight, and spring was coming around again. The grape trees were like large ailing snakes creeping under the coping stones of the wall. A brown light moved about in the tepid air. The void created by the selfsame every day is likely to chop down even the young trees that were left behind. In this everyday life, a thicket of trees protrudes like a boulder. (Right) The village I lived in has never been thought of as so small. The sun showed itself. The tall poplar forest looks like a beach being blown about by the wind. I grow dizzy just watching that seamless succession. If I can manage to get drunk on this succession of unchanging days, I can also grow to feel like I have taken down an elephant or snake. He differentiated things in this way, like a fluttering butterfly.

OKAZAKI Kenjiro

Museum of Contemporary Art Tokyo

Tokyo Museum Collection(ToMuCo)

YANO Michiko, 1982-06-17, Kanagawa Kenmin Hall Gallery (Group)

ANZAI Shigeo

Museum of Contemporary Art Tokyo

作品画像:触 ”テーブルの上で” Ⅺ

Touch "On the Table" Ⅺ

YOSHIDA Katsuro

Museum of Contemporary Art Tokyo

作品画像:[斎藤義重作品写真集:ファイル 5] 25/56

Works of Saito Yoshishige, an Album

SAITO Yoshishige

Museum of Contemporary Art Tokyo

作品画像:[斎藤義重作品写真集:ファイル 4] 13/35

Works of Saito Yoshishige, an Album

SAITO Yoshishige

Museum of Contemporary Art Tokyo

作品画像:寺山修司展 (小田急美術館)

Shuji Terayama Exhibition, Odakyu Art Museum

YOKOO Tadanori

Museum of Contemporary Art Tokyo

作品画像:《柔かに、還元 Ⅲ》のための作業譜断片(D-7)

Fragments from the Working Notes for the "Softly Reductives Ⅲ" (D-7)

NAKANISHI Natsuyuki

Museum of Contemporary Art Tokyo

作品画像:Paper Monument of Patient Card – C

Paper Monument of Patient Card - C

FUKAZAWA Shiro

Museum of Contemporary Art Tokyo

作品画像:桜島

Mt. Sakurajima

TASAKI Hirosuke

Museum of Contemporary Art Tokyo

作品画像:崩解感覚[『COMPOSITION DE LA NUIT』より]

Sense of Collapse [from "Composition of the Night"

KOMAI Tetsuro

Museum of Contemporary Art Tokyo

作品画像:Aノ楽園[16]

Araki's Paradise [16]

ARAKI Nobuyoshi

Museum of Contemporary Art Tokyo

MORE