Result
[1945.2.24]

[1945.2.24]

SUEMATSU Masaki 末松 正樹

Collection of
Museum of Contemporary Art Tokyo
Artist Name
SUEMATSU Masaki
Year
1945.02.24
Material / Technique
Pencil on paper
Acquisition date
2018
Accession number
2018-00-0055-000

Other items of Museum of Contemporary Art Tokyo (8084)

作品画像:銀ヤンマ

Silver Dragonfly

OKAMOTO Shinjiro

Museum of Contemporary Art Tokyo

作品画像:十字架の道 11

The Stations of the Cross 11

MURAKAMI Tomoharu

Museum of Contemporary Art Tokyo

作品画像:萬木康博氏に送られた5通の電報 「I am still alive」(1970-2000)より

5 Telegrams sent to Yasuhiro Yurugi, from "I am still alive" (1970-2000)

KAWARA On

Museum of Contemporary Art Tokyo

作品画像:[斎藤義重作品写真集:ファイル 3] 20/53

Works of Saito Yoshishige, an Album

SAITO Yoshishige

Museum of Contemporary Art Tokyo

作品画像:[斎藤義重作品写真集:ファイル 5] 37/56

Works of Saito Yoshishige, an Album

SAITO Yoshishige

Museum of Contemporary Art Tokyo

作品画像:レースのある静物

Still Life with Lace

KOMAI Tetsuro

Museum of Contemporary Art Tokyo

作品画像:ZOQ (b)

ZOQ (b)

ICHIHARA Arinori

Museum of Contemporary Art Tokyo

作品画像:「バーラタの捜索隊」[『ラーマーヤナ』二の巻より]

Searching for Rama [from "Ramayana" Ⅱ]

KOMAI Tetsuro

Museum of Contemporary Art Tokyo

作品画像:1970年代美術記録写真集 「バリー・フラナガン 1970年5月 東京都美術館 『第10回日本国際美術展 Tokyo Biennale ’70 人間と物質』」

Barry FLANAGAN, 1970-05, The 10th International Art Exhibition of Japan (Tokyo Biennale), Tokyo Metropolitan Art Museum

ANZAI Shigeo

Museum of Contemporary Art Tokyo

作品画像:遊び過ぎた墓碑は急いで元の位置に

The Tombstone that has Played Too Much is Hastily Returned to Original Position

YOSHINAKA Taizo

Museum of Contemporary Art Tokyo

作品画像:[吉田克朗関係資料一括]

[Documents related to YOSHIDA Katsuro (sketch, etc.)]

YOSHIDA Katsuro

Museum of Contemporary Art Tokyo

作品画像:(左)山の向こうの中腹のちっぽけな村はすでに見えなくなり、ふたたび春が巡ってきた。葡萄の木はあたかも塀の笠石の下を匍う病める大蛇のように見える。生あたたかい空気のなかを褐色の光が動きまわっていた。似たりよったりの毎日が作りだす空白は伐り残した若木まで切り倒すだろう。日々の暮らしのなかで樹木の茂みは岩のように突き出ている。(右)自分の暮らした村がこんなに小さく思われたことはない。太陽が姿をみせた。背の高いポプラの林は風に吹き動かされる砂浜のような格好をしている。切れ目のないその連続を見ているだけで眼がくらんでくる。変り映えしない日々の連続に酔うことができたなら象や蛇をしとめた気にもなれる。蝶が舞うようにそんな風に彼はものを識ったのである。

(Left) The little village on the far mountainside was already out of sight, and spring was coming around again. The grape trees were like large ailing snakes creeping under the coping stones of the wall. A brown light moved about in the tepid air. The void created by the selfsame every day is likely to chop down even the young trees that were left behind. In this everyday life, a thicket of trees protrudes like a boulder. (Right) The village I lived in has never been thought of as so small. The sun showed itself. The tall poplar forest looks like a beach being blown about by the wind. I grow dizzy just watching that seamless succession. If I can manage to get drunk on this succession of unchanging days, I can also grow to feel like I have taken down an elephant or snake. He differentiated things in this way, like a fluttering butterfly.

OKAZAKI Kenjiro

Museum of Contemporary Art Tokyo

作品画像:関係について、座る形から(仮題)

Drawings

NOMURA Kazuhiro

Museum of Contemporary Art Tokyo

作品画像:[アクシダン][『アクシダン』より]

[Accident] [from "Accident"]

SUGAI Kumi

Museum of Contemporary Art Tokyo

作品画像:[小清水漸作品写真集 3](28/30)

Works of Koshimizu Susumu, an Album

KOSHIMIZU Susumu

Museum of Contemporary Art Tokyo

作品画像:『博物譜』(14/28)

Album of Natural History

ONCHI Koshiro

Museum of Contemporary Art Tokyo

MORE