Result
zone

zone zone

ONAGA Yoshinori 尾長 良範

Collection of
Museum of Contemporary Art Tokyo
Title
zone
Artist Name
ONAGA Yoshinori
Year
2006
Category
Painting&Print
Material / Technique
Chinese ink, glue on kumohada-mashi (hemp paper)
Acquisition date
2007
Accession number
2007-00-0047-000

Other items of Museum of Contemporary Art Tokyo (8080)

作品画像:歯磨き

Toothbrushing

YOKOO Tadanori

Museum of Contemporary Art Tokyo

作品画像:忍草(俺たちの土地)

Shibokusa (Our Land)

SUZUKI Kenji

Museum of Contemporary Art Tokyo

作品画像:赤いキリスト

Red Christ: VERONICA

OKAMOTO Shinjiro

Museum of Contemporary Art Tokyo

作品画像:Mの法則

Law of M

MUKAI Tadaki

Museum of Contemporary Art Tokyo

作品画像:[裸婦]

[Nude]

ASAKURA Setsu

Museum of Contemporary Art Tokyo

Tokyo Museum Collection(ToMuCo)

YOKOO Tadanori, 1982-06-24, Artist's Studio

ANZAI Shigeo

Museum of Contemporary Art Tokyo

作品画像:実験報告

Experimental Report

YOKOO Tadanori

Museum of Contemporary Art Tokyo

作品画像:一つの丸朱[裏:赤と黒の丸]

One Red Circle [verso: Red and Black Circles]

ONOSATO Toshinobu

Museum of Contemporary Art Tokyo

作品画像:[小清水漸作品写真集 4](11/28)

Works of Koshimizu Susumu, an Album

KOSHIMIZU Susumu

Museum of Contemporary Art Tokyo

作品画像:1970年代美術記録写真集 「秋山祐徳太子 1977年2月7日 銀座絵画館」

AKIYAMA Yutokutaishi, 1977-02-07, Ginza Kaigakan

ANZAI Shigeo

Museum of Contemporary Art Tokyo

作品画像:[吉田克朗関係資料一括]

[Documents related to YOSHIDA Katsuro (sketch, etc.)]

YOSHIDA Katsuro

Museum of Contemporary Art Tokyo

作品画像:線より(2)[『点より・線より』より]

From Line (2) [from "From Point, From Line"]

LEE Ufan

Museum of Contemporary Art Tokyo

作品画像:ピクニック(5)[『ピクニック』より]

Picnic (5) [from "Picnic"]

WATANABE Toyoshige

Museum of Contemporary Art Tokyo

作品画像:(左)山の向こうの中腹のちっぽけな村はすでに見えなくなり、ふたたび春が巡ってきた。葡萄の木はあたかも塀の笠石の下を匍う病める大蛇のように見える。生あたたかい空気のなかを褐色の光が動きまわっていた。似たりよったりの毎日が作りだす空白は伐り残した若木まで切り倒すだろう。日々の暮らしのなかで樹木の茂みは岩のように突き出ている。(右)自分の暮らした村がこんなに小さく思われたことはない。太陽が姿をみせた。背の高いポプラの林は風に吹き動かされる砂浜のような格好をしている。切れ目のないその連続を見ているだけで眼がくらんでくる。変り映えしない日々の連続に酔うことができたなら象や蛇をしとめた気にもなれる。蝶が舞うようにそんな風に彼はものを識ったのである。

(Left) The little village on the far mountainside was already out of sight, and spring was coming around again. The grape trees were like large ailing snakes creeping under the coping stones of the wall. A brown light moved about in the tepid air. The void created by the selfsame every day is likely to chop down even the young trees that were left behind. In this everyday life, a thicket of trees protrudes like a boulder. (Right) The village I lived in has never been thought of as so small. The sun showed itself. The tall poplar forest looks like a beach being blown about by the wind. I grow dizzy just watching that seamless succession. If I can manage to get drunk on this succession of unchanging days, I can also grow to feel like I have taken down an elephant or snake. He differentiated things in this way, like a fluttering butterfly.

OKAZAKI Kenjiro

Museum of Contemporary Art Tokyo

作品画像:[斎藤義重作品写真集:ファイル 5] 17/56

Works of Saito Yoshishige, an Album

SAITO Yoshishige

Museum of Contemporary Art Tokyo

作品画像:闇のコンポジション B

Composition of the Darkness B

KUROSAKI Akira

Museum of Contemporary Art Tokyo

MORE