Result
《柔かに、還元 Ⅰ》のための作業譜断片(B-1)

Fragments from the Working Notes for the "Softly Reductives Ⅰ" (B-1) 《柔かに、還元 Ⅰ》のための作業譜断片(B-1)

NAKANISHI Natsuyuki 中西 夏之

Collection of
Museum of Contemporary Art Tokyo
Title
Fragments from the Working Notes for the "Softly Reductives Ⅰ" (B-1)
Artist Name
NAKANISHI Natsuyuki
Year
1996
Material / Technique
Pencil on paper
Acquisition date
1997
Accession number
1997-00-0010-013

Other items of Museum of Contemporary Art Tokyo (8082)

作品画像:AOB (b)

AOB (b)

ICHIHARA Arinori

Museum of Contemporary Art Tokyo

作品画像:消えかかる夢の情景

Scene from a Fading Dream

BANDO Soichi

Museum of Contemporary Art Tokyo

Tokyo Museum Collection(ToMuCo)

Documents related to Setsu Asakura : Sketch Book

ASAKURA Setsu

Museum of Contemporary Art Tokyo

作品画像:[斎藤義重作品写真集:ファイル 8] 21/30

Works of Saito Yoshishige, an Album

SAITO Yoshishige

Museum of Contemporary Art Tokyo

作品画像:実際には:盲目の意志 Ⅷ

Is as It: Blind Intentions Ⅷ

ARAKAWA Shusaku

Museum of Contemporary Art Tokyo

作品画像:(左)山の向こうの中腹のちっぽけな村はすでに見えなくなり、ふたたび春が巡ってきた。葡萄の木はあたかも塀の笠石の下を匍う病める大蛇のように見える。生あたたかい空気のなかを褐色の光が動きまわっていた。似たりよったりの毎日が作りだす空白は伐り残した若木まで切り倒すだろう。日々の暮らしのなかで樹木の茂みは岩のように突き出ている。(右)自分の暮らした村がこんなに小さく思われたことはない。太陽が姿をみせた。背の高いポプラの林は風に吹き動かされる砂浜のような格好をしている。切れ目のないその連続を見ているだけで眼がくらんでくる。変り映えしない日々の連続に酔うことができたなら象や蛇をしとめた気にもなれる。蝶が舞うようにそんな風に彼はものを識ったのである。

(Left) The little village on the far mountainside was already out of sight, and spring was coming around again. The grape trees were like large ailing snakes creeping under the coping stones of the wall. A brown light moved about in the tepid air. The void created by the selfsame every day is likely to chop down even the young trees that were left behind. In this everyday life, a thicket of trees protrudes like a boulder. (Right) The village I lived in has never been thought of as so small. The sun showed itself. The tall poplar forest looks like a beach being blown about by the wind. I grow dizzy just watching that seamless succession. If I can manage to get drunk on this succession of unchanging days, I can also grow to feel like I have taken down an elephant or snake. He differentiated things in this way, like a fluttering butterfly.

OKAZAKI Kenjiro

Museum of Contemporary Art Tokyo

作品画像:Rainbow 北斎

Rainbow Hokusai

Ay-O

Museum of Contemporary Art Tokyo

作品画像:国鉄労働者(炭水場)

Laborer of the Japanese National Railways (Coaling Station / Water Supply Station)

SHINKAI Kakuo

Museum of Contemporary Art Tokyo

作品画像:[1945.1.16]

SUEMATSU Masaki

Museum of Contemporary Art Tokyo

作品画像:Surface is the Between - Between Vertical and Horizon - “Paper Between a Snowed Stone and Road”

Surface is the Between - Between Vertical and Horizon - “Paper Between a Snowed Stone and Road”

IDA Shoichi

Museum of Contemporary Art Tokyo

作品画像:運河 B

Canal - B

MATSUMOTO Shunsuke

Museum of Contemporary Art Tokyo

作品画像:聖天使城

Castel Sant' Angelo

KIWAMURA Sojiro

Museum of Contemporary Art Tokyo

作品画像:[斎藤義重作品写真集:ファイル 9] 45/45

Works of Saito Yoshishige, an Album

SAITO Yoshishige

Museum of Contemporary Art Tokyo

作品画像:1970年代美術記録写真集 「土谷武 1972年5月30日 自宅」

TSUCHITANI Takeshi, 1972-05-30, Artist's Studio

ANZAI Shigeo

Museum of Contemporary Art Tokyo

作品画像:街頭にて

On a Street

MATSUMOTO Koji

Museum of Contemporary Art Tokyo

作品画像:5. ・・・私はまた背後をふりかえつた。[『九つの夢から』より]

5. I Gazed Backward Once Again [from "From Nine Dreams"]

KOMAI Tetsuro

Museum of Contemporary Art Tokyo

MORE