Result
点より(4)[『点より・線より』より]

From Point (4) [from "From Point, From Line"] 点より(4)[『点より・線より』より]

LEE Ufan 李 禹煥

Collection of
Museum of Contemporary Art Tokyo
Title
From Point (4) [from "From Point, From Line"]
Artist Name
LEE Ufan
Year
1977
Category
Block prints
Material / Technique
Lithograph
Edition
Ed. 14/50(画面外左下)
Acquisition date
1978
Accession number
1975-00-7791-000

Other items of Museum of Contemporary Art Tokyo (8084)

作品画像:1970年代美術記録写真集 「ルチアーノ・ファブロ 1970年5月 東京都美術館 『第10回日本国際美術展 Tokyo Biennale ’70 人間と物質』」

Luciano FABRO, 1970-05, The 10th International Art Exhibition of Japan (Tokyo Biennale), Tokyo Metropolitan Art Museum

ANZAI Shigeo

Museum of Contemporary Art Tokyo

作品画像:草の上の劇場[『ロケーション・アンド・シーン』より]

Theater on the Grass [from "Location and Scene"]

IKEDA Masuo

Museum of Contemporary Art Tokyo

作品画像:1970年代美術記録写真集 「李禹煥 1970年1月12日 田村画廊」

LEE U Fan, 1970-01-12, Gallery Tamura

ANZAI Shigeo

Museum of Contemporary Art Tokyo

作品画像:[海軍青年士官]

[Young Naval Officer]

TERAUCHI Manjiro

Museum of Contemporary Art Tokyo

作品画像:マリリン・モンロー

Marilyn Monroe

WARHOL, Andy

Museum of Contemporary Art Tokyo

Tokyo Museum Collection(ToMuCo)

Video Works Vol.5

OPPENHEIM, Dennis

Museum of Contemporary Art Tokyo

作品画像:TV時計

TV Clock

PAIK, Nam June

Museum of Contemporary Art Tokyo

作品画像:(左)山の向こうの中腹のちっぽけな村はすでに見えなくなり、ふたたび春が巡ってきた。葡萄の木はあたかも塀の笠石の下を匍う病める大蛇のように見える。生あたたかい空気のなかを褐色の光が動きまわっていた。似たりよったりの毎日が作りだす空白は伐り残した若木まで切り倒すだろう。日々の暮らしのなかで樹木の茂みは岩のように突き出ている。(右)自分の暮らした村がこんなに小さく思われたことはない。太陽が姿をみせた。背の高いポプラの林は風に吹き動かされる砂浜のような格好をしている。切れ目のないその連続を見ているだけで眼がくらんでくる。変り映えしない日々の連続に酔うことができたなら象や蛇をしとめた気にもなれる。蝶が舞うようにそんな風に彼はものを識ったのである。

(Left) The little village on the far mountainside was already out of sight, and spring was coming around again. The grape trees were like large ailing snakes creeping under the coping stones of the wall. A brown light moved about in the tepid air. The void created by the selfsame every day is likely to chop down even the young trees that were left behind. In this everyday life, a thicket of trees protrudes like a boulder. (Right) The village I lived in has never been thought of as so small. The sun showed itself. The tall poplar forest looks like a beach being blown about by the wind. I grow dizzy just watching that seamless succession. If I can manage to get drunk on this succession of unchanging days, I can also grow to feel like I have taken down an elephant or snake. He differentiated things in this way, like a fluttering butterfly.

OKAZAKI Kenjiro

Museum of Contemporary Art Tokyo

作品画像:WHY NOT? / BROAD

BROAD

YAHAGI Kijuro

Museum of Contemporary Art Tokyo

作品画像:樺太国境

Border in Sakhalin

MISAKO Seishu

Museum of Contemporary Art Tokyo

作品画像:[斎藤義重作品写真集:ファイル 7] 30/42

Works of Saito Yoshishige, an Album

SAITO Yoshishige

Museum of Contemporary Art Tokyo

作品画像:ジャングル 5

Jungle 5

HORI Kosai

Museum of Contemporary Art Tokyo

作品画像:メロン

Melons

WARHOL, Andy

Museum of Contemporary Art Tokyo

作品画像:「APN」(『アサヒグラフ』1953年1月7日号)のための構成[『APN』より]

Mixed-media photo composition for "APN" page in "The Asahi Picture News", January 7, 1953 issue [from "APN"]

KITADAI Shozo/OHTSUJI Kiyoji

Museum of Contemporary Art Tokyo

作品画像:夜のえちうど[『午前の歌』より]

Étude of the Night [from "Morning Songs"]

SUGANO Yo

Museum of Contemporary Art Tokyo

作品画像:地蔵建立 天安門広場、平成元年八月三日

Jizoing, Tiananmen Square, August 3, 1989

OZAWA Tsuyoshi

Museum of Contemporary Art Tokyo

MORE