Result
Pine Tree No.17

Pine Tree No.17 Pine Tree No.17

KAMATANI Shin'ichi 鎌谷 伸一

Collection of
Museum of Contemporary Art Tokyo
Title
Pine Tree No.17
Artist Name
KAMATANI Shin'ichi
Year
1982
Category
Block prints
Material / Technique
Silkscreen
Edition
Ed. 3/16(画面外左下)
Acquisition date
1985
Accession number
1975-00-7262-000

Other items of Museum of Contemporary Art Tokyo (8084)

作品画像:イサクを愛撫するアブラハム

Abraham Caressing Isaac

VAN RIJN, Rembrandt

Museum of Contemporary Art Tokyo

作品画像:[斎藤義重作品写真集:ファイル 3] 39/53

Works of Saito Yoshishige, an Album

SAITO Yoshishige

Museum of Contemporary Art Tokyo

作品画像:The missing shade 56-1

The missing shade 56-1

MIYAKE Saori

Museum of Contemporary Art Tokyo

作品画像:河岸

Riverside

KOMAI Tetsuro

Museum of Contemporary Art Tokyo

作品画像:Her Ghost Friend スリー・トーキョー・セッションズ[ポスター]

Her Ghost Friend, Three Tokyo sessions [poster]

AFIF, Saâdane

Museum of Contemporary Art Tokyo

作品画像:1970年代美術記録写真集 「高松次郎 1971年5月10日 東京都美術館」

TAKAMATSU Jiro, 1971-05-10, Tokyo Metropolitan Art Museum

ANZAI Shigeo

Museum of Contemporary Art Tokyo

作品画像:木、1986年11月

The Tree, November 1986

HOCKNEY, David

Museum of Contemporary Art Tokyo

作品画像:No.24

No.24

MOROZUMI Osamu

Museum of Contemporary Art Tokyo

作品画像:[斎藤義重作品写真集:ファイル 1] 60/127

Works of Saito Yoshishige, an Album

SAITO Yoshishige

Museum of Contemporary Art Tokyo

作品画像:Surface is the Between - Between Vertical and Horizon - “Between Stone and Stone”

Surface is the Between - Between Vertical and Horizon - “Between Stone and Stone”

IDA Shoichi

Museum of Contemporary Art Tokyo

作品画像:蛙とロケット

Frog and Rocket

BABA Kashio

Museum of Contemporary Art Tokyo

作品画像:(左)山の向こうの中腹のちっぽけな村はすでに見えなくなり、ふたたび春が巡ってきた。葡萄の木はあたかも塀の笠石の下を匍う病める大蛇のように見える。生あたたかい空気のなかを褐色の光が動きまわっていた。似たりよったりの毎日が作りだす空白は伐り残した若木まで切り倒すだろう。日々の暮らしのなかで樹木の茂みは岩のように突き出ている。(右)自分の暮らした村がこんなに小さく思われたことはない。太陽が姿をみせた。背の高いポプラの林は風に吹き動かされる砂浜のような格好をしている。切れ目のないその連続を見ているだけで眼がくらんでくる。変り映えしない日々の連続に酔うことができたなら象や蛇をしとめた気にもなれる。蝶が舞うようにそんな風に彼はものを識ったのである。

(Left) The little village on the far mountainside was already out of sight, and spring was coming around again. The grape trees were like large ailing snakes creeping under the coping stones of the wall. A brown light moved about in the tepid air. The void created by the selfsame every day is likely to chop down even the young trees that were left behind. In this everyday life, a thicket of trees protrudes like a boulder. (Right) The village I lived in has never been thought of as so small. The sun showed itself. The tall poplar forest looks like a beach being blown about by the wind. I grow dizzy just watching that seamless succession. If I can manage to get drunk on this succession of unchanging days, I can also grow to feel like I have taken down an elephant or snake. He differentiated things in this way, like a fluttering butterfly.

OKAZAKI Kenjiro

Museum of Contemporary Art Tokyo

作品画像:SOM

SOM

ICHIHARA Arinori

Museum of Contemporary Art Tokyo

作品画像:ミシガンの女

Woman from Michigan

KUSAMA Yayoi

Museum of Contemporary Art Tokyo

作品画像:[スケッチブック 1] (3/14)

Sketch Book 3

KURODA Kokyo

Museum of Contemporary Art Tokyo

作品画像:作品(かたち)

Work (Form)

YAMAGUCHI Takeo

Museum of Contemporary Art Tokyo

MORE