Result
墓場の入口

Entrance to the Cemetery 墓場の入口

KOMAI Tetsuro 駒井 哲郎

Collection of
Museum of Contemporary Art Tokyo
Title
Entrance to the Cemetery
Artist Name
KOMAI Tetsuro
Year
1960
Category
Block prints
Material / Technique
Etching
Edition
Ed. Ⅳ/Ⅹ(画面外左下)
Acquisition date
1986
Accession number
1975-00-6522-000

Other items of Museum of Contemporary Art Tokyo (8080)

Tokyo Museum Collection(ToMuCo)

Esquisse for flat works 3

NOMURA Kazuhiro

Museum of Contemporary Art Tokyo

Tokyo Museum Collection(ToMuCo)

[Anthony CARO's documentary photographs]

ANZAI Shigeo

Museum of Contemporary Art Tokyo

作品画像:[不詳]

[Title Unknown]

MURAI Masanari

Museum of Contemporary Art Tokyo

Tokyo Museum Collection(ToMuCo)

Ochoko no kasa motsu Mary Poppins

GODA Sawako

Museum of Contemporary Art Tokyo

作品画像:クリティカルゾーンの記憶(ドイツ-ポーランド-ロシア-中国-日本)no.3

Memories from the critical zone (Germany-Poland-Russia-China-Japan, no.3)

Olafur ELIASSON

Museum of Contemporary Art Tokyo

作品画像:TKG

TKG

ICHIHARA Arinori

Museum of Contemporary Art Tokyo

作品画像:マジック

Magic

TAKAYANAGI Eri

Museum of Contemporary Art Tokyo

作品画像:1970年代美術記録写真集 「剣持和夫 1976年2月8日 ときわ画廊」

KENMOCHI Kazuo, 1976-02-08, Tokiwa Gallery

ANZAI Shigeo

Museum of Contemporary Art Tokyo

作品画像:(左)山の向こうの中腹のちっぽけな村はすでに見えなくなり、ふたたび春が巡ってきた。葡萄の木はあたかも塀の笠石の下を匍う病める大蛇のように見える。生あたたかい空気のなかを褐色の光が動きまわっていた。似たりよったりの毎日が作りだす空白は伐り残した若木まで切り倒すだろう。日々の暮らしのなかで樹木の茂みは岩のように突き出ている。(右)自分の暮らした村がこんなに小さく思われたことはない。太陽が姿をみせた。背の高いポプラの林は風に吹き動かされる砂浜のような格好をしている。切れ目のないその連続を見ているだけで眼がくらんでくる。変り映えしない日々の連続に酔うことができたなら象や蛇をしとめた気にもなれる。蝶が舞うようにそんな風に彼はものを識ったのである。

(Left) The little village on the far mountainside was already out of sight, and spring was coming around again. The grape trees were like large ailing snakes creeping under the coping stones of the wall. A brown light moved about in the tepid air. The void created by the selfsame every day is likely to chop down even the young trees that were left behind. In this everyday life, a thicket of trees protrudes like a boulder. (Right) The village I lived in has never been thought of as so small. The sun showed itself. The tall poplar forest looks like a beach being blown about by the wind. I grow dizzy just watching that seamless succession. If I can manage to get drunk on this succession of unchanging days, I can also grow to feel like I have taken down an elephant or snake. He differentiated things in this way, like a fluttering butterfly.

OKAZAKI Kenjiro

Museum of Contemporary Art Tokyo

作品画像:「ハニュマーンの活躍」[『ラーマーヤナ』五の巻より]

Hanuman's Activity [from "Ramayana" Ⅴ]

KOMAI Tetsuro

Museum of Contemporary Art Tokyo

作品画像:御三戸

Mimido

KIWAMURA Sojiro

Museum of Contemporary Art Tokyo

作品画像:海辺の人

People of the Seaside Village

TATARA Yoshio

Museum of Contemporary Art Tokyo

作品画像:殺菌

Sterilize

TOYOSHIMA Yasuko

Museum of Contemporary Art Tokyo

作品画像:題名不詳

Title Unknown

MISHIMA Kimiyo

Museum of Contemporary Art Tokyo

作品画像:65 – B

65 - B

ONOSATO Toshinobu

Museum of Contemporary Art Tokyo

作品画像:TRACE-16

TRACE-16

DUMB TYPE

Museum of Contemporary Art Tokyo

MORE