Result
河柳(裾花)

Pussy Willows (Susobana) 河柳(裾花)

KONO Michisei 河野 通勢

Collection of
Museum of Contemporary Art Tokyo
Title
Pussy Willows (Susobana)
Artist Name
KONO Michisei
Year
1914
Material / Technique
Ink on paper
Acquisition date
1977
Accession number
1975-00-2140-000

Other items of Museum of Contemporary Art Tokyo (8084)

作品画像:雨あがり

After the Rain

IKEBE Hitoshi

Museum of Contemporary Art Tokyo

作品画像:[apple yard 25]

[apple yard 25]

MIKI Tomio

Museum of Contemporary Art Tokyo

作品画像:[戒厳状態シリーズ 不安な都市]

[ Under Martial Law Series: City of Unease]

ISHII Shigeo

Museum of Contemporary Art Tokyo

作品画像:Thank you Celeb Project – I’m BOKAN

Thank you Celeb Project - I'm BOKAN

Chim↑Pom

Museum of Contemporary Art Tokyo

作品画像:ドゥローイング

Drawing

NAKANISHI Natsuyuki

Museum of Contemporary Art Tokyo

作品画像:黒い説話

Black Tale

FUKUSHIMA Hideko

Museum of Contemporary Art Tokyo

作品画像:Surface is the Between - Between Vertical and Horizon - “on Paper and on Paper No.16”

Surface is the Between - Between Vertical and Horizon - “on Paper and on Paper No.16”

IDA Shoichi

Museum of Contemporary Art Tokyo

作品画像:犬・魚

Dog - Fish

OKAMURA Keizaburo

Museum of Contemporary Art Tokyo

作品画像:(4)[『卵』より]

(4) [from "Egg"]

HIWASAKI Takao

Museum of Contemporary Art Tokyo

作品画像:私の家のコレクションより 石の家 M.S.

From My Collection - Stone House M.S.

YOSHIDA Hodaka

Museum of Contemporary Art Tokyo

作品画像:1-351

1-351

NOMURA Kazuhiro

Museum of Contemporary Art Tokyo

作品画像:(左)山の向こうの中腹のちっぽけな村はすでに見えなくなり、ふたたび春が巡ってきた。葡萄の木はあたかも塀の笠石の下を匍う病める大蛇のように見える。生あたたかい空気のなかを褐色の光が動きまわっていた。似たりよったりの毎日が作りだす空白は伐り残した若木まで切り倒すだろう。日々の暮らしのなかで樹木の茂みは岩のように突き出ている。(右)自分の暮らした村がこんなに小さく思われたことはない。太陽が姿をみせた。背の高いポプラの林は風に吹き動かされる砂浜のような格好をしている。切れ目のないその連続を見ているだけで眼がくらんでくる。変り映えしない日々の連続に酔うことができたなら象や蛇をしとめた気にもなれる。蝶が舞うようにそんな風に彼はものを識ったのである。

(Left) The little village on the far mountainside was already out of sight, and spring was coming around again. The grape trees were like large ailing snakes creeping under the coping stones of the wall. A brown light moved about in the tepid air. The void created by the selfsame every day is likely to chop down even the young trees that were left behind. In this everyday life, a thicket of trees protrudes like a boulder. (Right) The village I lived in has never been thought of as so small. The sun showed itself. The tall poplar forest looks like a beach being blown about by the wind. I grow dizzy just watching that seamless succession. If I can manage to get drunk on this succession of unchanging days, I can also grow to feel like I have taken down an elephant or snake. He differentiated things in this way, like a fluttering butterfly.

OKAZAKI Kenjiro

Museum of Contemporary Art Tokyo

作品画像:1970年代美術記録写真集 「菅木志雄 1976年6月5日 真木画廊」

SUGA Kishio, 1976-06-05, Gallery Maki

ANZAI Shigeo

Museum of Contemporary Art Tokyo

作品画像:4つの円

Four Circles

ONOSATO Toshinobu

Museum of Contemporary Art Tokyo

作品画像:[吉田克朗関係資料一括]

[Documents related to YOSHIDA Katsuro (sketch, etc.)]

YOSHIDA Katsuro

Museum of Contemporary Art Tokyo

作品画像:いらいら(A)

Irritated (A)

HAMADA Chimei

Museum of Contemporary Art Tokyo

MORE