Result
Seed Project セイヨウタンポポ・Taraxacum officinale Weber 1992年4月26日 東京都練馬区光が丘

Seed Project Dandelion・Taraxacum officinale Weber, 26th April 1992, Hikarigaoka, Nerima-ku, Tokyo Seed Project セイヨウタンポポ・Taraxacum officinale Weber 1992年4月26日 東京都練馬区光が丘

OTA Saburo 太田 三郎

Collection of
Museum of Contemporary Art Tokyo
Title
Seed Project Dandelion・Taraxacum officinale Weber, 26th April 1992, Hikarigaoka, Nerima-ku, Tokyo
Artist Name
OTA Saburo
Year
1991-2015
Category
Block prints
Material / Technique
Japanese paper, seed
Edition
Ed. 10/10
Acquisition date
2015
Accession number
2015-00-0006-002

Other items of Museum of Contemporary Art Tokyo (8084)

Tokyo Museum Collection(ToMuCo)

Sketchbooks

KIWAMURA Sojiro

Museum of Contemporary Art Tokyo

作品画像:天麩羅屋台 [ワタリドリ計画「シリーズ 深川の旅」]

Tempura Stall [Wataridori Keikaku, "Fukagawa Journey Series"]

ASO Tomoko

Museum of Contemporary Art Tokyo

作品画像:オレンジ[『ミックスト・フルーツ』より]

Orange [from "Mixed Fruits"]

IKEDA Masuo

Museum of Contemporary Art Tokyo

Tokyo Museum Collection(ToMuCo)

Nam June PAIK, 1978-05, Sogetsu Kaikan

ANZAI Shigeo

Museum of Contemporary Art Tokyo

作品画像:波のたわむれ[『波のたわむれ』より]

Play of Waves [from "Play of Waves"]

EI-KYU

Museum of Contemporary Art Tokyo

作品画像:アルマイト平脱文菊花色紙筥

Lacquered (with anodized aluminum) Box with Chrysanthemun Design

ROKKAKU Shisui

Museum of Contemporary Art Tokyo

作品画像:1970年代美術記録写真集 「堀川紀夫 1970年5月 東京都美術館 『第10回日本国際美術展 Tokyo Biennale ’70 人間と物質』」

HORIKAWA Michio, 1970-05, The 10th International Art Exhibition of Japan (Tokyo Biennale), Tokyo Metropolitan Art Museum

ANZAI Shigeo

Museum of Contemporary Art Tokyo

作品画像:帆船 午後

Sailing Boats - Afternoon

YOSHIDA Hiroshi

Museum of Contemporary Art Tokyo

作品画像:(左)山の向こうの中腹のちっぽけな村はすでに見えなくなり、ふたたび春が巡ってきた。葡萄の木はあたかも塀の笠石の下を匍う病める大蛇のように見える。生あたたかい空気のなかを褐色の光が動きまわっていた。似たりよったりの毎日が作りだす空白は伐り残した若木まで切り倒すだろう。日々の暮らしのなかで樹木の茂みは岩のように突き出ている。(右)自分の暮らした村がこんなに小さく思われたことはない。太陽が姿をみせた。背の高いポプラの林は風に吹き動かされる砂浜のような格好をしている。切れ目のないその連続を見ているだけで眼がくらんでくる。変り映えしない日々の連続に酔うことができたなら象や蛇をしとめた気にもなれる。蝶が舞うようにそんな風に彼はものを識ったのである。

(Left) The little village on the far mountainside was already out of sight, and spring was coming around again. The grape trees were like large ailing snakes creeping under the coping stones of the wall. A brown light moved about in the tepid air. The void created by the selfsame every day is likely to chop down even the young trees that were left behind. In this everyday life, a thicket of trees protrudes like a boulder. (Right) The village I lived in has never been thought of as so small. The sun showed itself. The tall poplar forest looks like a beach being blown about by the wind. I grow dizzy just watching that seamless succession. If I can manage to get drunk on this succession of unchanging days, I can also grow to feel like I have taken down an elephant or snake. He differentiated things in this way, like a fluttering butterfly.

OKAZAKI Kenjiro

Museum of Contemporary Art Tokyo

作品画像:[apple yard 13]

[apple yard 13]

MIKI Tomio

Museum of Contemporary Art Tokyo

Tokyo Museum Collection(ToMuCo)

GODA Sawako

Museum of Contemporary Art Tokyo

作品画像:(5)[『卵』より]

(5) [from "Egg"]

HIWASAKI Takao

Museum of Contemporary Art Tokyo

作品画像:[プラン 18-1 12.12]

[Plan 18-1, Dec.12]

MIKI Tomio

Museum of Contemporary Art Tokyo

作品画像:TEN (p)

TEN (p)

ICHIHARA Arinori

Museum of Contemporary Art Tokyo

作品画像:[闘う日鋼室蘭の労働者]

[Laborer Working at the Japan Steel Works Muroran Plant during Battle]

SHINKAI Kakuo

Museum of Contemporary Art Tokyo

作品画像:落下する人 73-12

Falling Man 73-12

BABA Kashio

Museum of Contemporary Art Tokyo

MORE