Result
8つの作品(7)[『高橋秀版画集』より]

Eight Work (7) [from "SHU TAKAHASHI"] 8つの作品(7)[『高橋秀版画集』より]

TAKAHASHI Shu 高橋 秀

Collection of
Museum of Contemporary Art Tokyo
Title
Eight Work (7) [from "SHU TAKAHASHI"]
Artist Name
TAKAHASHI Shu
Year
1971
Category
Block prints
Material / Technique
Silkscreen, emboss
Edition
Ed. 32/100(画面外左下)
Acquisition date
1977
Accession number
1975-00-7408-000

Other items of Museum of Contemporary Art Tokyo (8082)

作品画像:PL.7 夕立[『人それを呼んで反歌という』より]

PL.7 Evening Shower [from "And They Called It Hanka (Envoi)"]

KOMAI Tetsuro

Museum of Contemporary Art Tokyo

作品画像:1970年代美術記録写真集 「山口勝弘 1974年5月29日 東京都美術館」

YAMAGUCHI Katsuhiro, 1974-05-29, Tokyo Metropolitan Art Museum

ANZAI Shigeo

Museum of Contemporary Art Tokyo

作品画像:版画

Print

KOMAI Tetsuro

Museum of Contemporary Art Tokyo

作品画像:『博物譜』(26/28)

Album of Natural History

ONCHI Koshiro

Museum of Contemporary Art Tokyo

作品画像:花

Flower

SHINKAI Kakuo

Museum of Contemporary Art Tokyo

作品画像:私を食べて

Eat Me

DEACON, Richard

Museum of Contemporary Art Tokyo

作品画像:PL.2 カタツムリ(この詩画集に参加した詩人のイメージ)[『人それを呼んで反歌という』より]

PL.2 Snail (Image of the Poet Participating in the Print-Verse Folio) [from "And They Called It Hanka (Envoi)"]

KOMAI Tetsuro

Museum of Contemporary Art Tokyo

作品画像:(左)山の向こうの中腹のちっぽけな村はすでに見えなくなり、ふたたび春が巡ってきた。葡萄の木はあたかも塀の笠石の下を匍う病める大蛇のように見える。生あたたかい空気のなかを褐色の光が動きまわっていた。似たりよったりの毎日が作りだす空白は伐り残した若木まで切り倒すだろう。日々の暮らしのなかで樹木の茂みは岩のように突き出ている。(右)自分の暮らした村がこんなに小さく思われたことはない。太陽が姿をみせた。背の高いポプラの林は風に吹き動かされる砂浜のような格好をしている。切れ目のないその連続を見ているだけで眼がくらんでくる。変り映えしない日々の連続に酔うことができたなら象や蛇をしとめた気にもなれる。蝶が舞うようにそんな風に彼はものを識ったのである。

(Left) The little village on the far mountainside was already out of sight, and spring was coming around again. The grape trees were like large ailing snakes creeping under the coping stones of the wall. A brown light moved about in the tepid air. The void created by the selfsame every day is likely to chop down even the young trees that were left behind. In this everyday life, a thicket of trees protrudes like a boulder. (Right) The village I lived in has never been thought of as so small. The sun showed itself. The tall poplar forest looks like a beach being blown about by the wind. I grow dizzy just watching that seamless succession. If I can manage to get drunk on this succession of unchanging days, I can also grow to feel like I have taken down an elephant or snake. He differentiated things in this way, like a fluttering butterfly.

OKAZAKI Kenjiro

Museum of Contemporary Art Tokyo

Tokyo Museum Collection(ToMuCo)

Event to Change the Image of Snow, Portfolio

GUN group

Museum of Contemporary Art Tokyo

作品画像:蛇[『蟻のいる顔』より]

Snake [from "Ant-Ridden Face"]

KOMAI Tetsuro

Museum of Contemporary Art Tokyo

作品画像:アンソニー・カロ《アフター・オリンピア》(部分)1986-87

Anthony Caro, "After Olympia" (detail), 1986-87

ANZAI Shigeo

Museum of Contemporary Art Tokyo

作品画像:無題

Untitled

NAKAMURA Isao

Museum of Contemporary Art Tokyo

作品画像:フューグ・ソムナンビュール

Fugue Somnambule Fugue of Somnambulist

KOMAI Tetsuro

Museum of Contemporary Art Tokyo

作品画像:樹木 ルドンの素描による

Tree: after Redon's Drawing

KOMAI Tetsuro

Museum of Contemporary Art Tokyo

作品画像:1970年代美術記録写真集 「シノダユウ 1972年12月29日 小田急ハルク」

SHINODA Yu, 1972-12-29, Odakyu Halc

ANZAI Shigeo

Museum of Contemporary Art Tokyo

作品画像:[斎藤義重作品写真集:ファイル 6] 40/41

Works of Saito Yoshishige, an Album

SAITO Yoshishige

Museum of Contemporary Art Tokyo

MORE