
Playing the piano since a young age, and engaging in experimental performances featuring contemporary music in parallel to studying musical composition at university, BUNYA Yukari (1985-) is an artist whose works have centered on music and physical expression. Bunya describes her line drawings as deriving from the small personal drawings that she had continued to produce along with her musical compositions during her student days. While going onto attend graduate school at an art university and focusing on drawing as the core element of her practice, the swift and speedy lines within her work can be attributed to her vast experience of capturing and visualizing invisible sounds through musical scores – a skill she had essentially acquired through her studies in composition. Many works have been produced with a thin stationery pen that dries in a short amount of time so as not to detract from the drawing speed. Bunya’s line drawings had initially been dominated by organic and automatic curvatures reminiscent of plants. Developing an interest in architectural books and drawings however, by 2009 she had shifted to a style of work that present unique spaces conceived through drawing straight lines of different thickness across picture planes covered in arrays of improvisational lines to create various perspectives and sections within the image. From notation lines on a musical score that capture and visualize sound, to organic lines drawn automatically, firm straight lines like those used in diagrams that serve to divide the picture plane, and lines so subtly faint like dots -as we viewers follow these various lines across the image, we find ourselves enticed by the numerous calls, responses, overlaps, and expansions that manifest like elements of a musical session. Bunya’s works in which various independent lines intermingle in a regulated and improvisational manner, as a reflection of the performative process itself, communicates to viewers the breadth and depth present within the act of drawing, as well as the appeal of “lines” across multiple genres.
- 所蔵館
- 東京都現代美術館
- 作品/資料名
- なにもない風景を眺める 2010.10.28 aichi
- 作者名
- 文谷 有佳里
- 制作年
- 2010
- 分類
- 絵画
- 材質・技法
- インク/紙
- 寸法
- 54.5×78.8cm
- 受入区分
- 寄贈
- 受入年度
- 2017
- 作品/資料番号
- 2017-00-0035-000
- 東京都現代美術館コレクション検索
- https://mot-collection-search.jp/shiryo/9152/
東京都現代美術館のその他の収蔵品 (8080)
![作品画像:Mt. Fuji[『Rainbow Landscape』より]](https://museumcollection.tokyo/wp-content/uploads/2025/01/15406.jpg)
Mt. Fuji[『Rainbow Landscape』より]
靉嘔
東京都現代美術館
![作品画像:海底[『雲の花』より]](https://museumcollection.tokyo/wp-content/uploads/2022/08/18453-660x1024.jpg)
海底[『雲の花』より]
瑛九
東京都現代美術館

静物
駒井 哲郎
東京都現代美術館
![作品画像:[プラン 10]](https://museumcollection.tokyo/wp-content/uploads/2022/08/1038.jpg)
[プラン 10]
三木 富雄
東京都現代美術館
](https://museumcollection.tokyo/wp-content/uploads/2022/08/13198.jpg)
[小清水漸作品写真集 2](25/74)
小清水 漸
東京都現代美術館

Surface is the Between - Between Vertical and Horizon - “Paper Between Four Stones and Water No.50”
井田 照一
東京都現代美術館

Series – In front of, In back of – Portfolio-Eleven Great Masters – “The First Sheet”
井田 照一
東京都現代美術館

大正12年9月1日(下図)
鹿子木 孟郎
東京都現代美術館

マリリン・モンロー
アンディ・ウォーホル
東京都現代美術館

ロンドン 3 (Mayfair)
吉田 克朗
東京都現代美術館
![作品画像:[《浮遊するフィルム フォトモンタージュ》原画]](https://museumcollection.tokyo/wp-content/uploads/2022/08/17891-1024x689.jpg)
[《浮遊するフィルム フォトモンタージュ》原画]
石井 茂雄
東京都現代美術館

1970年代美術記録写真集 「佐藤信重 1973年8月21日 田村画廊」
安齊 重男
東京都現代美術館
![作品画像:[吉田克朗関係資料一括]](https://museumcollection.tokyo/wp-content/uploads/2023/11/24723.jpg)
[吉田克朗関係資料一括]
吉田 克朗
東京都現代美術館
![作品画像:[スケッチブック 2] (15/19)](https://museumcollection.tokyo/wp-content/uploads/2022/08/5618.jpg)
[スケッチブック 2] (15/19)
黒田 古郷
東京都現代美術館

マークシート
豊嶋 康子
東京都現代美術館

今日の芸術=1 マース・カニングハム ダンス・カンパニイ[チケット]
東京都現代美術館