Result
WAVING FIGURE-96

Waving Figure-96 WAVING FIGURE-96

TATEHATA Kakuzo 建畠 覚造

Collection of
Museum of Contemporary Art Tokyo
Title
Waving Figure-96
Artist Name
TATEHATA Kakuzo
Year
1989
Material / Technique
Urethane on wood
Acquisition date
1989
Accession number
1989-00-0007-000

Other items of Museum of Contemporary Art Tokyo (8084)

作品画像:ホット・ライン 113

Hot-line 113

TERAUCHI Yoko

Museum of Contemporary Art Tokyo

作品画像:窮鼠

Mouse at Bay

YOSHINAKA Taizo

Museum of Contemporary Art Tokyo

作品画像:《柔かに、還元 Ⅰ》のための作業譜断片(B-2)

Fragments from the Working Notes for the "Softly Reductives Ⅰ" (B-2)

NAKANISHI Natsuyuki

Museum of Contemporary Art Tokyo

作品画像:[中野淳関連資料:下町スケッチ](33/55)

[Documents related to NAKANO Jun, Sketches](33/55)

NAKANO Jun

Museum of Contemporary Art Tokyo

作品画像:《柔かに、還元 Ⅰ》のための作業譜断片(B-1)

Fragments from the Working Notes for the "Softly Reductives Ⅰ" (B-1)

NAKANISHI Natsuyuki

Museum of Contemporary Art Tokyo

作品画像:錦糸公園[『新東京百景』より]

Kinshi Park [from "A Hundred Views of New Tokyo"]

HENMI Takashi

Museum of Contemporary Art Tokyo

作品画像:[斎藤義重作品写真集:ファイル 7] 7/42

Works of Saito Yoshishige, an Album

SAITO Yoshishige

Museum of Contemporary Art Tokyo

作品画像:無題

Untitled

IDA Shoichi

Museum of Contemporary Art Tokyo

作品画像:アンソニー・カロ《ゴールドコースト》(部分)1989-90

Anthony Caro, "Gold Coast" (detail), 1989-90

ANZAI Shigeo

Museum of Contemporary Art Tokyo

作品画像:アダム

Adam

KITAMURA Seibo

Museum of Contemporary Art Tokyo

作品画像:四天王寺東門(雨景)[『大阪風景』より]

Eastern Gate to the Shitennoji Temple (Landscape in Rain) [from "Views of Osaka"]

ODA Kazuma

Museum of Contemporary Art Tokyo

作品画像:大正12年9月1日(下図)

Study for September 1, Taisho 12(1923)

KANOKOGI Takeshiro

Museum of Contemporary Art Tokyo

作品画像:セントラルパーク、ニューヨーク[「隔離生活ドローイングシリーズ」より]

Central Park, New York [from "Quarantine drawing series"]

OIWA, Oscar

Museum of Contemporary Art Tokyo

作品画像:熱風 – 1

Hot Wind - 1

HORI Kosai

Museum of Contemporary Art Tokyo

作品画像:(左)山の向こうの中腹のちっぽけな村はすでに見えなくなり、ふたたび春が巡ってきた。葡萄の木はあたかも塀の笠石の下を匍う病める大蛇のように見える。生あたたかい空気のなかを褐色の光が動きまわっていた。似たりよったりの毎日が作りだす空白は伐り残した若木まで切り倒すだろう。日々の暮らしのなかで樹木の茂みは岩のように突き出ている。(右)自分の暮らした村がこんなに小さく思われたことはない。太陽が姿をみせた。背の高いポプラの林は風に吹き動かされる砂浜のような格好をしている。切れ目のないその連続を見ているだけで眼がくらんでくる。変り映えしない日々の連続に酔うことができたなら象や蛇をしとめた気にもなれる。蝶が舞うようにそんな風に彼はものを識ったのである。

(Left) The little village on the far mountainside was already out of sight, and spring was coming around again. The grape trees were like large ailing snakes creeping under the coping stones of the wall. A brown light moved about in the tepid air. The void created by the selfsame every day is likely to chop down even the young trees that were left behind. In this everyday life, a thicket of trees protrudes like a boulder. (Right) The village I lived in has never been thought of as so small. The sun showed itself. The tall poplar forest looks like a beach being blown about by the wind. I grow dizzy just watching that seamless succession. If I can manage to get drunk on this succession of unchanging days, I can also grow to feel like I have taken down an elephant or snake. He differentiated things in this way, like a fluttering butterfly.

OKAZAKI Kenjiro

Museum of Contemporary Art Tokyo

作品画像:[斎藤義重作品写真集:ファイル 1] 65/127

Works of Saito Yoshishige, an Album

SAITO Yoshishige

Museum of Contemporary Art Tokyo

MORE