Result
1970年代美術記録写真集 「原口典之 1971年5月23日 ギャラリー射手座 京都」

HARAGUCHI Noriyuki, 1971-05-23, Gallery Iteza, Kyoto 1970年代美術記録写真集 「原口典之 1971年5月23日 ギャラリー射手座 京都」

ANZAI Shigeo 安齊 重男

Collection of
Museum of Contemporary Art Tokyo
Title
HARAGUCHI Noriyuki, 1971-05-23, Gallery Iteza, Kyoto
Artist Name
ANZAI Shigeo
Year
May 23, 1971
Material / Technique
Black and white photograph
Acquisition date
1983
Accession number
1975-00-8017-067

Other items of Museum of Contemporary Art Tokyo (8082)

作品画像:春到

Spring Arrives

IWAHASHI Eien

Museum of Contemporary Art Tokyo

作品画像:百済観音

Kudara Kannon (Avalokitesvara of Paekche)

MATSUDA Chuichi

Museum of Contemporary Art Tokyo

作品画像:樹の空間から Ⅶ(ドローイング Ⅲ)

From the space of trees Ⅶ (Drawing Ⅲ)

HIDAKA Rieko

Museum of Contemporary Art Tokyo

作品画像:reflections

reflections

IDETA Goh

Museum of Contemporary Art Tokyo

作品画像:無題

Untitled

NAKAMURA Isao

Museum of Contemporary Art Tokyo

作品画像:林 和靖

Lin Hejing

HASHIMOTO Kansetsu

Museum of Contemporary Art Tokyo

作品画像:Surface is the Between – Between Vertical and Horizon – In front of, In back of – Breaked Horizontal Line

Surface is the Between – Between Vertical and Horizon – In front of, In back of – Breaked Horizontal Line

IDA Shoichi

Museum of Contemporary Art Tokyo

作品画像:(左)山の向こうの中腹のちっぽけな村はすでに見えなくなり、ふたたび春が巡ってきた。葡萄の木はあたかも塀の笠石の下を匍う病める大蛇のように見える。生あたたかい空気のなかを褐色の光が動きまわっていた。似たりよったりの毎日が作りだす空白は伐り残した若木まで切り倒すだろう。日々の暮らしのなかで樹木の茂みは岩のように突き出ている。(右)自分の暮らした村がこんなに小さく思われたことはない。太陽が姿をみせた。背の高いポプラの林は風に吹き動かされる砂浜のような格好をしている。切れ目のないその連続を見ているだけで眼がくらんでくる。変り映えしない日々の連続に酔うことができたなら象や蛇をしとめた気にもなれる。蝶が舞うようにそんな風に彼はものを識ったのである。

(Left) The little village on the far mountainside was already out of sight, and spring was coming around again. The grape trees were like large ailing snakes creeping under the coping stones of the wall. A brown light moved about in the tepid air. The void created by the selfsame every day is likely to chop down even the young trees that were left behind. In this everyday life, a thicket of trees protrudes like a boulder. (Right) The village I lived in has never been thought of as so small. The sun showed itself. The tall poplar forest looks like a beach being blown about by the wind. I grow dizzy just watching that seamless succession. If I can manage to get drunk on this succession of unchanging days, I can also grow to feel like I have taken down an elephant or snake. He differentiated things in this way, like a fluttering butterfly.

OKAZAKI Kenjiro

Museum of Contemporary Art Tokyo

Tokyo Museum Collection(ToMuCo)

Works of Matsuzawa Yutaka, an Album

MATSUZAWA Yutaka

Museum of Contemporary Art Tokyo

作品画像:聞こえない木下さんに聞いたいくつかのこと

An Interview with Mr. Kinoshita: Detaching the Voice

MOMOSE Aya

Museum of Contemporary Art Tokyo

作品画像:2つのビー玉のあるウェスタン

Western, with Two Marbles

RUSCHA, Edward

Museum of Contemporary Art Tokyo

作品画像:ウォーター・ミュージック

Water Music

SHIOMI Mieko (Chieko)

Museum of Contemporary Art Tokyo

作品画像:1970年代美術記録写真集 「和田守弘、吉田秀樹 イベント 1977年11月5日 多摩美術大学」

WADA Morihiro, YOSHIDA Hideki, Event, 1977-11-05, Tama Art University

ANZAI Shigeo

Museum of Contemporary Art Tokyo

作品画像:ビル 2

Building 2

OIWA, Oscar

Museum of Contemporary Art Tokyo

作品画像:Silk – 18

Silk - 18

ONOSATO Toshinobu

Museum of Contemporary Art Tokyo

作品画像:手[『波のたわむれ』より]

Hand [from "Play of Waves"]

EI-KYU

Museum of Contemporary Art Tokyo

MORE