Result
転位 ’92-地-Ⅲ(出水)

Transposition '92-Ground-Ⅲ (The Grass Covered with Water) 転位 ’92-地-Ⅲ(出水)

NAKABAYASHI Tadayoshi 中林 忠良

Collection of
Museum of Contemporary Art Tokyo
Title
Transposition '92-Ground-Ⅲ (The Grass Covered with Water)
Artist Name
NAKABAYASHI Tadayoshi
Year
1992
Category
Block prints
Material / Technique
Etching, aquatint
Edition
Ed. 29/50(画面内左下)
Acquisition date
2008
Accession number
2008-00-0011-000

Other items of Museum of Contemporary Art Tokyo (8082)

作品画像:触 ”体‐43″

Touch "Body-43"

YOSHIDA Katsuro

Museum of Contemporary Art Tokyo

作品画像:雲の花 B[『雲の花』より]

Flower of Clouds B [from "Flower of Clouds"]

EI-KYU

Museum of Contemporary Art Tokyo

作品画像:風景

Landscape

MAKINO Torao

Museum of Contemporary Art Tokyo

作品画像:ドローイング

Drawing

LEE Ufan

Museum of Contemporary Art Tokyo

作品画像:花束

Bouquet

MOTOMURA Tadashi

Museum of Contemporary Art Tokyo

作品画像:《柔かに、還元 Ⅱ》のための作業譜断片(C-5)

Fragments from the Working Notes for the "Softly Reductives Ⅱ" (C-5)

NAKANISHI Natsuyuki

Museum of Contemporary Art Tokyo

作品画像:NO FOCUS 71-21

NO FOCUS 71-21

HARA Takeshi

Museum of Contemporary Art Tokyo

作品画像:《柔かに、還元》シリーズのための前哨的作業譜断片(A-9)

Fragments from the Preliminary Working Notes for the Series "Softly Reductive" (A-9)

NAKANISHI Natsuyuki

Museum of Contemporary Art Tokyo

作品画像:炭山全図

Coal Mine Landscape

OMIYA Noboru

Museum of Contemporary Art Tokyo

作品画像:(左)山の向こうの中腹のちっぽけな村はすでに見えなくなり、ふたたび春が巡ってきた。葡萄の木はあたかも塀の笠石の下を匍う病める大蛇のように見える。生あたたかい空気のなかを褐色の光が動きまわっていた。似たりよったりの毎日が作りだす空白は伐り残した若木まで切り倒すだろう。日々の暮らしのなかで樹木の茂みは岩のように突き出ている。(右)自分の暮らした村がこんなに小さく思われたことはない。太陽が姿をみせた。背の高いポプラの林は風に吹き動かされる砂浜のような格好をしている。切れ目のないその連続を見ているだけで眼がくらんでくる。変り映えしない日々の連続に酔うことができたなら象や蛇をしとめた気にもなれる。蝶が舞うようにそんな風に彼はものを識ったのである。

(Left) The little village on the far mountainside was already out of sight, and spring was coming around again. The grape trees were like large ailing snakes creeping under the coping stones of the wall. A brown light moved about in the tepid air. The void created by the selfsame every day is likely to chop down even the young trees that were left behind. In this everyday life, a thicket of trees protrudes like a boulder. (Right) The village I lived in has never been thought of as so small. The sun showed itself. The tall poplar forest looks like a beach being blown about by the wind. I grow dizzy just watching that seamless succession. If I can manage to get drunk on this succession of unchanging days, I can also grow to feel like I have taken down an elephant or snake. He differentiated things in this way, like a fluttering butterfly.

OKAZAKI Kenjiro

Museum of Contemporary Art Tokyo

作品画像:気(9)

Ki (9)

YOSHIDA Katsuro

Museum of Contemporary Art Tokyo

作品画像:表面と底面  (Diptych)

Surface and Undersurface

BOYLE, Mark

Museum of Contemporary Art Tokyo

作品画像:静止

Pose

UCHIDA Haruyuki

Museum of Contemporary Art Tokyo

作品画像:二人

Couple

MURAI Masanari

Museum of Contemporary Art Tokyo

作品画像:大袈裟な不一致[『ブルー・ギター』より]

Discord Merely Magnifies [from "The Blue Guitar"]

HOCKNEY, David

Museum of Contemporary Art Tokyo

作品画像:[斎藤義重作品写真集:ファイル 1] 112/127

Works of Saito Yoshishige, an Album

SAITO Yoshishige

Museum of Contemporary Art Tokyo

MORE