Result
ジョー・マクドナルド

Joe McDonald ジョー・マクドナルド

HOCKNEY, David デイヴィッド・ホックニー

Collection of
Museum of Contemporary Art Tokyo
Title
Joe McDonald
Artist Name
HOCKNEY, David
Year
1976
Category
Block prints
Material / Technique
Lithograph
Edition
Ed. A.P. Ⅷ(画面内左下)
Acquisition date
1994
Accession number
1994-00-1033-000

Other items of Museum of Contemporary Art Tokyo (8084)

作品画像:[不詳]

[Title Unknown]

FUKUSHIMA Hideko

Museum of Contemporary Art Tokyo

作品画像:京町堀川[『大阪風景』より]

Kyomachiborigawa River [from "Views of Osaka"]

ODA Kazuma

Museum of Contemporary Art Tokyo

作品画像:母子

Mother and Child

ASO Saburo

Museum of Contemporary Art Tokyo

作品画像:1970年代美術記録写真集 「リチャード・セラ 1970年5月 東京都美術館 『第10回日本国際美術展 Tokyo Biennale ’70 人間と物質』」

Richard SERRA, 1970-05, The 10th International Art Exhibition of Japan (Tokyo Biennale), Tokyo Metropolitan Art Museum

ANZAI Shigeo

Museum of Contemporary Art Tokyo

作品画像:[陸軍上等兵]

[Lance Corporal]

IHARA Usaburo

Museum of Contemporary Art Tokyo

作品画像:政宗

DATE Masamune

EZAKI Kohei

Museum of Contemporary Art Tokyo

作品画像:裸婦立像

Standing Nude

MATSUMOTO Shunsuke

Museum of Contemporary Art Tokyo

作品画像:(左)山の向こうの中腹のちっぽけな村はすでに見えなくなり、ふたたび春が巡ってきた。葡萄の木はあたかも塀の笠石の下を匍う病める大蛇のように見える。生あたたかい空気のなかを褐色の光が動きまわっていた。似たりよったりの毎日が作りだす空白は伐り残した若木まで切り倒すだろう。日々の暮らしのなかで樹木の茂みは岩のように突き出ている。(右)自分の暮らした村がこんなに小さく思われたことはない。太陽が姿をみせた。背の高いポプラの林は風に吹き動かされる砂浜のような格好をしている。切れ目のないその連続を見ているだけで眼がくらんでくる。変り映えしない日々の連続に酔うことができたなら象や蛇をしとめた気にもなれる。蝶が舞うようにそんな風に彼はものを識ったのである。

(Left) The little village on the far mountainside was already out of sight, and spring was coming around again. The grape trees were like large ailing snakes creeping under the coping stones of the wall. A brown light moved about in the tepid air. The void created by the selfsame every day is likely to chop down even the young trees that were left behind. In this everyday life, a thicket of trees protrudes like a boulder. (Right) The village I lived in has never been thought of as so small. The sun showed itself. The tall poplar forest looks like a beach being blown about by the wind. I grow dizzy just watching that seamless succession. If I can manage to get drunk on this succession of unchanging days, I can also grow to feel like I have taken down an elephant or snake. He differentiated things in this way, like a fluttering butterfly.

OKAZAKI Kenjiro

Museum of Contemporary Art Tokyo

作品画像:道[『波のたわむれ』より]

Street [from "Play of Waves"]

EI-KYU

Museum of Contemporary Art Tokyo

作品画像:無題

Untitled

IDA Shoichi

Museum of Contemporary Art Tokyo

作品画像:[Viva! Fluxus 記録写真] ラ・モンテ・ヤング 《ヘンリー・フリントのための566》、ラ・モンテ・ヤング 《コンポジション1961》、ジョージ・ブレクト 《2つの持続》 クリストフ・シャルル 小野寺奈津 冷泉淳 植松琢磨 柴田暦 ヤリタミサコ

La Monte Young, "566 for Henry Flynt" / La Monte Young, "Composition 1961" / George Brecht, "Two Durations", with Christoph CHARLES, ONODERA Natsu, REIZEN Atsushi, UEMATSU Takuma, SHIBATA Reki, YARITA Misako

ANZAI Shigeo

Museum of Contemporary Art Tokyo

作品画像:Condition Check

Condition Check

MINAMIKAWA Shimon

Museum of Contemporary Art Tokyo

作品画像:1979年8月30日、ルドリュ・ローラン通りにて

At the Rue Ledru-Rollin, August 30,1979

OKABE Masao

Museum of Contemporary Art Tokyo

作品画像:[斎藤義重作品写真集:ファイル 4] 24/35

Works of Saito Yoshishige, an Album

SAITO Yoshishige

Museum of Contemporary Art Tokyo

作品画像:Work 73 – A

Work 73 - A

FUKAZAWA Shiro

Museum of Contemporary Art Tokyo

作品画像:使者

The Envoys

ISHII Shigeo

Museum of Contemporary Art Tokyo

MORE