Result
NO FOCUS 71-18

NO FOCUS 71-18 NO FOCUS 71-18

HARA Takeshi 原 健

Collection of
Museum of Contemporary Art Tokyo
Title
NO FOCUS 71-18
Artist Name
HARA Takeshi
Year
1971
Category
Block prints
Material / Technique
Lithograph, collage (sheet of lead)
Edition
Ed. ARTIST PROOF(画面外左下)
Acquisition date
1979
Accession number
1975-00-7555-000

Other items of Museum of Contemporary Art Tokyo (8084)

作品画像:1970年代美術記録写真集 「山崎博 1976年10月8日 神奈川県民ホールギャラリー」

YAMAZAKI Hiroshi, 1976-10-08, Kanagawa Kenmin Hall Gallery

ANZAI Shigeo

Museum of Contemporary Art Tokyo

作品画像:21, 34 – VALENCE (10)[『21, 34 – VALENCE』より]

21, 34 - VALENCE (10) [from "21, 34 - VALENCE"]

WAKABAYASHI Isamu

Museum of Contemporary Art Tokyo

作品画像:忍草(俺たちの土地)

Shibokusa (Our Land)

SUZUKI Kenji

Museum of Contemporary Art Tokyo

作品画像:帝国ホテル[『新東京百景』より]

Imperial Hotel [from "A Hundred Views of New Tokyo"]

HENMI Takashi

Museum of Contemporary Art Tokyo

作品画像:古城のある風景

Landscape with Old Castle

GOTO Yoshiko

Museum of Contemporary Art Tokyo

作品画像:1970年代美術記録写真集 「柏原えつとむ 1973年2月1日 モンロー 上野」

KASHIHARA Etsutomu, 1973-02-01, Monroe, Ueno

ANZAI Shigeo

Museum of Contemporary Art Tokyo

作品画像:Work “43” AB-A

Work "43" AB-A

YOSHIDA Katsuro

Museum of Contemporary Art Tokyo

作品画像:(左)山の向こうの中腹のちっぽけな村はすでに見えなくなり、ふたたび春が巡ってきた。葡萄の木はあたかも塀の笠石の下を匍う病める大蛇のように見える。生あたたかい空気のなかを褐色の光が動きまわっていた。似たりよったりの毎日が作りだす空白は伐り残した若木まで切り倒すだろう。日々の暮らしのなかで樹木の茂みは岩のように突き出ている。(右)自分の暮らした村がこんなに小さく思われたことはない。太陽が姿をみせた。背の高いポプラの林は風に吹き動かされる砂浜のような格好をしている。切れ目のないその連続を見ているだけで眼がくらんでくる。変り映えしない日々の連続に酔うことができたなら象や蛇をしとめた気にもなれる。蝶が舞うようにそんな風に彼はものを識ったのである。

(Left) The little village on the far mountainside was already out of sight, and spring was coming around again. The grape trees were like large ailing snakes creeping under the coping stones of the wall. A brown light moved about in the tepid air. The void created by the selfsame every day is likely to chop down even the young trees that were left behind. In this everyday life, a thicket of trees protrudes like a boulder. (Right) The village I lived in has never been thought of as so small. The sun showed itself. The tall poplar forest looks like a beach being blown about by the wind. I grow dizzy just watching that seamless succession. If I can manage to get drunk on this succession of unchanging days, I can also grow to feel like I have taken down an elephant or snake. He differentiated things in this way, like a fluttering butterfly.

OKAZAKI Kenjiro

Museum of Contemporary Art Tokyo

作品画像:カオス

Chaos

EI-KYU

Museum of Contemporary Art Tokyo

作品画像:1970年代美術記録写真集 「植松奎二 1975年2月24日 真木画廊」

UEMATSU Keiji, 1975-02-24, Gallery Maki

ANZAI Shigeo

Museum of Contemporary Art Tokyo

作品画像:冒険王・横尾忠則(世田谷美術館)

Tadanori Yokoo: be adventurous ! (Setagaya Art Museum)

YOKOO Tadanori

Museum of Contemporary Art Tokyo

作品画像:WHY NOT? 111S/スツール

Why Not ? 111S/Stool

YAHAGI Kijuro

Museum of Contemporary Art Tokyo

作品画像:[斎藤義重作品写真集:ファイル 3] 27/53

Works of Saito Yoshishige, an Album

SAITO Yoshishige

Museum of Contemporary Art Tokyo

作品画像:LABOUR-40

LABOUR-40

MATSUI Chie

Museum of Contemporary Art Tokyo

作品画像:Work “140”

Work "140"

YOSHIDA Katsuro

Museum of Contemporary Art Tokyo

Tokyo Museum Collection(ToMuCo)

Works of Matsuzawa Yutaka, an Album

MATSUZAWA Yutaka

Museum of Contemporary Art Tokyo

MORE